30.7.2017

Mitä tänään tehtäisiin?

Olen parin viimeisen vuoden ajan kerännyt itselleni töissä käytettävää materiaalipankkia. Olen kerännyt laulujen sanoja, värityskuvia, askarteluohjeita ja malleja, koulutusmateriaalia, teemaideoita sun muuta. Osan materiaaleista olen napannut töistä; olen ottanut yhden ylimääräisen kopion itselleni tai tehnyt lapsille mallin askartelutyöstä. Osan olen taas löytänyt ja tulostanut Pinterestistä. Kaikki olen kerännyt yhteen kasaan.
Yksi tämän kesäloman projekteistani oli koota kaikki loogisesti yhteen mappiin, välilehtien taakse. Viime viikolla sain projektin päätökseen! Eikä yhtään liian aikaisin, sillä palaan töihin tiistaina. 
Lajittelin siis kaikki materiaalit välilehtien taakse, eri otsikkojen alle; värityskuvat, laulut & lorut, askartelu... 
Mapin kanteen, sisäpuolelle liimasin muovitaskun, jossa säilytän korttipohjia sun muita ja välilehtiin on kirjoitettu tarkemmin kunkin lehden alta löytyvä sisältö.
Ompelin itselleni uuden penaalin, edellisten tilalle. Käytin ihanaa, paksua Muumi-aiheista puuvillaa, jota mulla oli kaapissa palanen. Penaalissa pysyy tallella kynät, sakset, tarrat yms. Isomman pussukan ompelin vanhasta, kirpparilta löytyneestä huivista. Huivikangas on itsessään tosi ohutta, joten tein puuvillasta vielä vuorin. Isossa pussukassa on tarkoitus kulkea kaikenlaiset pikkusälät, kuten pelit ja nopat sun muut. 
Askartelin vielä avainnauhaani uudet kuvakortit. Kortit on tulostettu Papunet-kuvatyökalusta ja laminoitu.
Olen kerännyt myös muunlaista materiaalia töissä käytettäväksi. Nämä kaksi muistipeliä olen itse askarrellut, toisen Muumi-joulukalenterin takapahvista ja toisen aakkos-julisteista. Molemmat setit on laminoitu. Ompelin vielä pikkuiset säilytyspussukat, jotta kortit eivät hukkuisi.
Näillä eväillä voinkin kohdata syksyn haasteet uudessa työpaikassa.

- Anni -
-------------------------------------------------------
Over the past couple of years, I have collected all sorts of materials I can use in my job. 
I have a binder full of  craft templates, song lyrics, colouring pages etc. I have also made little bags and pouches to keep all the small bits and pieces in order.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdutathan kommentillasi!