10.6.2017

Käsityögoals-haaste

Sain ihanalta Pientä kivaa-blogilta haasteen, joka liittyy käsityötavoitteisiin. He kuvailevat haastetta Instagram-tilillään seuraavasti:
"Käsitöiden tekeminen on jatkuvaa uuden oppimista, eikä kukaan voi mitenkään osata kaikkea. Haastammekin jokaisen käsityöläisen kertomaan mikä on sinun tavoitteesi tai haaveesi tällä saralla. Minkä taidon haluaisit oppia, missä kehittyä tai minkälainen isompi projekti on haaveissa?"
Kirjoneule
Olen vuosien mittaan tehnyt monenlaisia palmikoita ja muita kohokuvioita, joilla olen koristellut sukkia, lapasia, pipoja ja neuletakkeja. Kirjoneuleen saloihin en ole vielä perehtynyt kunnolla, vaan epäonnistunut niiden tekemisessä melko mallikkaasti. Tämä olisi yksi taito, jonka haluaisin ehdottomasti oppia! Haaveena olisi saada ensi talveksi mustat sukat, joissa oli jollain tosi värikkäällä, liukuvärjätyllä langalla kuviot.
Omien vaatteiden ompelu
Sain tänä keväänä itselleni tuliterän saumurin, jolla olen ahkerasti ommellut lasten vaatteita lähipiiriini. Itselleni olen ommellut kaksi vaatetta (kuvan paita ei kuulu niihin). Haluaisin että edes puolet vaatekaappini sisällöstä olisi itse tekemiäni vaatteita. Tämä vaatisi multa rohkeutta leikata ihania kankaita paloiksi ja kärsivällisyyttä opetella erilaisia, uusia tekniikoita.
Kaavoittaminen ja kaavojen muokkaaminen
Tämä liittyy edelliseen kohtaan. Mulla on paljon kaavakirjoja ja lehtiä, joista olen löytänyt paljon ihanaa ommeltavaa. Olen kuitenkin vartaloltani vähän tämmöinen lyhyt ja paksu-mallia, joten melkein kaikkien kaavojen käyttäminen vaatii hienosäätöä. Mulla on myös paljon ostettuja vaatteita, joista haluaisin myös oppia tekemään itse kaavoja.

- Anni -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdutathan kommentillasi!