3.4.2017

Vuosien varrelta: Lapaset

Ennen kuin kevän lämpö kokonaan meidän yllättää, voi kai vielä postailla lapasia? No mun mielestä voi, koska itse en ainakaan vielä ilman hanskoja ulkona kulje. 
Tässä kooste muutamista suosikeistani viime vuosina neulotuista lapasista.
Nämä ruskeat lapaset lähtivät joululahjaksi vuonna 2015. Opettelin sinä syksynä erilaisia kohoneuleita ja tämä oli musta erityisen kivan näkönen, vaikkakin aika työläs! Tumma väri lisäsi haastetta, kuviota sai tuijottaa kyllä aika tarkasti! Lankana Novitan 7 veljestä, ruskeana.
Sateenkaari-lapaset olivat toive siskoltani, jolla jo entuudestaan oli samalla tyylillä toteutetut villasukat. Näistä tuli mun mielestä ihanan pirtsakat! Sain hyvin käytettyä jämäkeriä näihin, myös niitä kaikkein pienimpiä.
Tämä niin sanottu "smitten" lähti myös lahjaksi yhtenä vuotena. Pariskunnalle yhteiseksi tarkotettu lapanen olisi kaivannut vielä erilliset lapaset toisiin käsiin, mutta sitä en tullut tekohetkellä ajatelleeksi. Ehkä ens kerralla! Ohje tähän löytyi Ravelrysta hakusanalla Smitten. Käytin tähän Novitan Isoveli-lankaa.
Valkoiset kohoneule-lapaset oli myös syksyn 2015 satoa. Tätä kohokuviota olen käyttänyt paljon myös sukissa. Käytetty lanka Novitan Nalle. En kyllä yhtään muista kenelle nämä menivät, mutta ei ainakaan meillä kotona ole näkynyt!
Mini-lapaset neuloin silloiselle hoitolapselleni, kun lapsen pienikokoisuuden vuoksi hyviä lapasia oli tosi vaikea löytää. Näitä varten otin pikku käsistä ihan mitat! Lankana näissä Novitan Nalle Luontopolku, kesäkimppu.
Piirakka-kuviota olen neulonut paljon sekä sukkiin, että lapasiin. Tämä on yksi mun suosikeista. Ohje tähän löytyy ainakin täältä. Marjapuuron värinen lanka oli tilaustyöhön ja "asiakas" sen toi minulle. Materiaali oli muistaakseni akryylia.
Novitan (taas) Nalle-langasta neuloin myös timantti-lapaset tutulle, joka ne minulta tilasi. Käytin työhön valmista ohjetta, jonka löysin netistä. Jostain syystä minun oli hankala hahmottaa tuo timanttikuvion muodostus ja valitettavasti se näkyy työn jäljessä.. Lisää treeniä! Halusin kuitenkin esitellä nämäkin lapaset, sillä kuviointi on mun mielestä tosi hauska!

- Anni -
-----------------------------------------------------------
Here's a selection of some of my favourite mittens I've knitted over the years.

4 kommenttia:

  1. Tosi kauniita lapasia! Tuo timanttikuvio on mun suosikki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) mustakin se on nätti, pitää vaan harjoitella sitä kauniimmaksi.

      Poista
  2. Oi Anni, oli ihanaa löytää pitkästä aikaa blogisi! Olet ollut todella tuottelias, upeita juttuja olet tehnyt. Jään innolla odottelemaan lisää ompelupostauksia, mullakin on nyt hirmuinen hinku ommella ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa Hilma, tervetuloa seuraamaan :) mulla on innostus kasvanut hirveesti uuden ompelunurkkauksen ja saumurin ansiosta!

      Poista

Ilahdutathan kommentillasi!